Bregenz/Lindau

12 september 2015 - Bregenz, Oostenrijk

Camping Lamm BregenzVanmorgen om 5:15 uur opgestaan in de nachttrein om de overstap in Ulm te kunnen halen. Die trein sliep toch al niet zo lekker, want je wordt steeds heen en weer geschud.

De trein was wel mooi op tijd, waardoor ik mijn aansluiting precies haalde en 2 uur eerder dan gepland al in Lindau was. Vandaar op de fiets naar Bregenz, waar ik mijn vader verraste op de camping. Hij wilde net naar Lindau fietsen om mij op te halen.

Vandaag besteed aan het verkennen van Bregenz en Lindau en de trein door de Arlbergpas gereserveerd voor maandag. Omdat mijn vader wat last heeft van zijn knie, gaan we niet forceren en pakken ook richting de Reschenpas een bus op het steile stuk. Wel lekker ook voor mij, hoef ik me niet meteen kapot te fietsen in de eerste dagen.
Bregenz, maar vooral Lindau zijn mooie oude steden, prachtig gelegen aan de Bodensee. Het wemelt er van de pensionado's en de fietsers (vaak een combi van de twee).

Bij onze camping zit een hotel waar een feestje gaande is. Ik versta er geen hout van maar het is gezellig volgens mij...

Morgen om 7 uur op voor de eerste Alpenrit!

1. Carin:
    12 september 2015
    Klinkt heel leuk allemaal! Mazzel dat je niet over de cols hoeft al is dat natuurlijk wel een hele ervaring. Jullie zijn nu dus al onderweg met hopelijk goed weer!