Mare Adriatico

22 september 2015 - Lido di Dante, Italië

Het doel van vandaag: Mare Adriatico! De Adriatische kust bij Ravenna. Hiervoor moeten we bijna 90km rijden door saai polderland, met lange rechte stukken weg door akkers van drooggelegde klei. Volgens de omschrijving van het boekje dan, voor ons was het thuiskomen: net de Anna Paulownapolder!

Het weer blijft onze vriend en we stampen in een paar uur flink wat kilometers weg. Na 55 km eten we een bord pasta en knallen weer door: op naar Ravenna. Onderweg komen we nog langs een groot meer met een vogelreservaat. Op een afstand zien we flamingo's grazen en er vliegen witte reigers over. Een pontje zet ons over een zijtak van de Po en Ravenna komt al snel in zicht.

Op de Dijk richting Ravenna

We willen naar Lido di Dante, 10 km verderop. Daar is een camping direct aan zee. Maar we kunnen de weg niet vinden. De navigatie is de hele dag al wat van slag en dat helpt ook niet. Maar we geven de moed niet op en na verschillende keren vragen komen we er uiteindelijk natuurlijk toch. Het laatste stuk valt nog niet mee. Inmiddels hebben we bijna 100km in de benen vandaag en het gaat nog even flink tegen de wind in. We strijken neer op de camping en inderdaad: je loopt zo het strand op!

Kijken of ik vis kan krijgen vanavond. Of een spaghetti al vongole. Effe bijeten voor morgen, want dan wachten de bergen weer.

Mare Adriatico

Zie ik al vis?

1. Ineke:
    22 september 2015
    Jullie hebben het goed zo te lezen! Om jaloers op te worden....heerlijk zo'n fietsvakantie!
  2. Carin:
    22 september 2015
    Top, de zee, heerlijk!
    Gaan jullie Ravenna nog in?
    Succes!
  3. Cees van der Padt:
    23 september 2015
    Golf is toch minder vermoeiend denk ik .

Mooi wat jullie doen .

Groet,
    Cees
  4. JoostVeldt:
    23 september 2015
    @Cees Het is zeker mooi, geniet elke dag!