Trento

16 september 2015 - Trento, Italië

Trento

Na de mooie etappe van gisteren wacht ons vandaag een vrij korte van ca 60 km. We komen o.a. langs Bolzano en eindigen in Auer, zo is het plan. De weg loopt geleidelijk naar beneden zonder klimmetjes, dus dat moet geen probleem zijn.

Lange broek of korte broek, that's the question. De lucht is grijs, maar het is niet koud. De ene helft van onze groep kiest voor de lange broek, ik voor de korte.

De etappe is minder spannend dan vorige dagen, of raak je gewend aan die hoge bergen waar je tussendoor rijdt? We volgen alsmaar de Via Claudia Augusta, langs de rivier de Adige. Alle tijd on te kletsen en enigszins tot onze verbazing staan we tegen 12 uur al op onze eindbestemming. Tja.

Mooie route

We hebben wel honger gekregen dus eerst een pasta resp. lasagne. Tijdens het eten besluiten we dat de dag nog maar net begonnen is en we net zo goed iets van de volgende etappe af kunnen snoepen. Die is begroot op 103 km, dus als we er daar nog 25 of 30 affietsen scheelt dat weer.

Het is te merken dat we in Italië zijn, want de bewegwijzering is soms moeilijk te volgen (lees: afwezig). Toch komen we steeds verder en als we op de kaart kijken, zien we dat we onze geplande stop al voorbij zijn. Het dorpje hebben we nooit gezien...

Dan nog maar even verder en zo eindigt de tocht vandaag in Trento. Geen campings hier, maar in de (jeugd)herberg is nog plaats. We kijken op de teller en zien dat we 108 km hebben gereden. Dat wordt lekker slapen vannacht. Gezellig in een tweepersoonsbed.

1. Ineke:
    16 september 2015
    Wauw! Dat is een mooie afstand!!!
    Leuke verhalen Joost. Enne....als jullie vannacht lekker slapen dan kan er morgen wel een tentje per post naar Nederland ☺!
  2. JoostVeldt:
    17 september 2015
    Heerlijk geslapen, maar het tentje hou ik nog even bij me