Zon, druiven en (onnodig!) klimmen

17 september 2015 - Brentino Belluno, Italië

Vandaag een korte etappe van 65 km naar Brentino, een gehucht op 40 km voor Verona. Om de een of andere reden zijn er rond Trento en richting Verona maar 2 campings: in brentino en Verona. Of je moet direct langs het Gardameer willen fietsen, maar dat is geen prettige route vanwege het autoverkeer.

Druiven ipv appels

Vanuit Trento rijden we rustig richting Rovereto. Het weer is erg wisselvallig: eerst rijdt ik met korte mouwen, even later vallen er een paar dikke druppels. Gelukkig maar weinig.

Op driekwart van de route zit een eenzame fietser op een bankje te lunchen: het is Jan, die we in de Alpen ook al hadden gezien. Ook hij is (natuurlijk) op weg naar Brentino.

Wij fietsen door. Het kost ons de nodige moeite om de camping te vinden, omdat we de navigatie van mijn vader volgen. Die leidt ons telkens de steilste heuvels op. En de zo'n is inmiddels flink doorgekomen. Na drie klimmen van 10-12% en een paar keer vragen, bereiken we dan toch de camping. Eerst uitblazen en dan het tentje opzetten. Lekker douchen, kleren uitspoelen en uithangen en op zoek naar wat te eten. Eind van de middag komt er misschien nog onweer, dus nog even lekker genieten. Morgen een heel kort ritje naar Verona, waar we ook de stad willen bezoeken.

Camping agriturismo Brentino