In fair Verona where we lay our scene

18 september 2015 - Verona, Italië

Uitzicht camping Verona

Vandaag zijn we aangekomen in Verona. De camping is onderdeel van het Castello dat boven de stad ligt. Een prachtig uitzicht over de stad. We staan onder druivenranken en hebben onze twee tentjes op 1 plek geperst. Dit heet een grote plek. Maar het is prima.

We hoefden niet veel te fietsen vandaag - 40 km - maar er zaten een paar flinke klimmetjes in. Daar hadden we eigenlijk niet zo op gerekend! Het 1e stuk omhoog was meteen het zwaarst. Ik had de neiging af en toe achterom te kijken om te zien wie er aan mijn fiets hing. Het was de bepakking, dat merk je echt wel als de weg stijgt.

Onderweg naar Verona

Verderop werd het iets beter en kwam ik in een ritme. Uiteindelijk werd het zelfs wel leuk, als je merkt dat je redelijk omhoog kunt komen. Bovendien was het heerlijk fietsweer:  beetje bewolkt en ruim 20 graden. Ideaal.

Vanmiddag gaan we Verona bekijken en misschien plakken we er morgen nog een dag aan vast. We hebben tijd genoeg in ons reisschema. Helaas geen opera in het oude Romeinse theater, maar Eros Ramazotti. Die slaan we deze keer maar over.

1. Carin:
    18 september 2015
    Leuke foto's, mooi weer zo te zien. Je gaat het klimmen straks nog leuk vinden, goed zo!
  2. Ineke:
    18 september 2015
    Mooie foto's!
  3. Marjolein:
    19 september 2015
    Leuk om allemaal te lezen! Lijkt me echt pittig al dat klimmen met bagage zeg Poeh. . Wij zitten inmiddels alweer in duitsland dus we zullen elkaar niet ontmoeten helaas. Heel veel plezier nog daar met zn 2!! Ook groetjes van Tom!
  4. Paul:
    19 september 2015
    Een berg op fietsen is leuker dan het lijkt! Je gaat de bergen in de Povlakte nog missen.
  5. JoostVeldt:
    20 september 2015
    Vanmorgen starten we weer, ik ben benieuwd.
  6. Marjolijn H.:
    20 september 2015
    Hoe kun je Eros nou overslaan?????? Mannen.......