Goed ontbijten doe je in 2-en

21 september 2015 - Ferrara, Italië

Een nieuwe ervaring: vanmorgen werd ik door de wekker wakker. De afgelopen dagen was ik al vroeg wakker, misschien ook omdat we uiterlijk half 10 gingen slapen.

Vandaag is mijn moeder jarig, benieuwd of de Italianen weer slingers hebben opgehangen. Ook rijden we vandaag de laatste etappe van boekje 2 (van de 3). Een vlakke etappe van bijna 80 km naar Ferrara.

Het is perfect fietsweer, bewolkt en een klein beetje wind. We nemen een Italiaans ontbijt in Montagnana. Het meisje dat ons bedient is verbaasd: "twee croissants met chocola? Zo jullie hebben honger!"
Wij weten wel beter: over anderhalf uur moeten we alweer op zoek naar een bakker voor een serieus broodje. We ontbijten hier eigenlijk altijd in twee delen. Wat als voordeel heeft dat ik twee keer een cafe doppio (dubbele espresso) kan innemen. De eerste is keiharde noodzaak, de tweede gewoon lekker.

We schieten lekker op en de gemiddelde snelheid ligt hoog. We rijden door het platte land, waar mooie huizen direct naast bouwvallen staan. Een groot contrast. Zouden hier mensen een bouwval opknappen en als tweede huis gebruiken ofzo?
Sfeerbeeld omgeving Montagna

Even dreigt er wat regen, maar als we in Ferrara aankomen breekt definitief de zo'n door. Het is meteen bloedheet, dat beloofd nog wat voor de komende dagen.

We moeten even zoeken naar de camping, maar zijn toch al om half twee op onze bestemming. Dat hebben we keurig gedaan, al zeg ik het zelf!

Ravenna

1. Carin:
    22 september 2015
    Zooo, snel gedaan hoor! Leuke foto's!